martes, 16 de diciembre de 2014

TRESORS DEL MEDITERRANI / TESOROS DEL MEDITERRÁNEO

Vivim en un territori molt divers. El Mediterrani és un clima amb unes característiques climàtiques úniques que han abocat en una gran especialització dels éssers vius per a poder sobreviure. És per això que el Mediterrani té tants endemismes, tants ecosistemes diferents i, en definitiva, un patrimoni natural únic i valuós. 
Els habitants del Mediterrani tenim molta sort. Passejant per les nostres terres hi podem trobar carrascars mítics, frondosos boscos de ribera, savinars centenaris, formacions de matollar que desprenen una olor meravellosa, atapeïts pinars o preciosos aiguamolls. I la fauna no es queda enrere, comptem amb centenars d’espècies, moltes d’elles protegides: gripaus, serps, amfibis, aus grans i menudes, xicotets rosegadors, potents mamífers de muntanya... 
Moltes vegades no som conscients, però vivim en un dels punts calents del planeta pel que fa a la biodiversitat! 



Però no li hem de donar gràcies solament al factor sort per haver nascut en aquest lloc i tenir tanta riquesa a l’abast de la mà. Durant molts anys, cents de persones han consagrat la seua vida a protegir, a conservar i a millorar els ecosistemes mediterranis. S’han invertit milers d’hores i d’euros, s’ha treballat dur, s’han unit moltes forces. 
I sents que tot açò ha valgut la pena, que realment ets afortunat per viure ací i per tenir tota aquesta gent tan treballadora i tan professional quan, després de hores d’espera, el veus, caminant entre els matolls. El linx ibèric. El felí més amenaçat del món. Se’t fa un nuc a la gola quan pots gaudir de la seua presència. “És real! No és una bonica imatge d’un llibre de text, està ací, davant meu! Soc una persona molt afortunada” és l’única cosa que pots pensar. 


Per aquest motiu, vull compartir una part d’aquesta experiència i d’aquest moment d’immensa felicitat i satisfacció personal amb tots vosaltres. Ací teniu unes imatges del linx ibèric que vaig tindre la enorme sort de vore i gaudir a la Sierra de Andújar.



Vivimos en un territorio muy diverso. El Mediterránea es un clima con unes características climáticas únicas que han abocado en una gran especialización de los seres vivos para poder sobrevivir. Es por eso que el Mediterráneo tiene tantos endemismos, tantos ecosistemas diferentes y, en definitiva, un patrimonio natural único y valioso. 
Los habitantes del Mediterráneo tenemos mucha suerte. Paseando por nuestras tierras podemos encontrar carrascales míticos, frondosos bosques de ribera, sabinares centenarios, formaciones de matorral que desprenden un olor maravilloso, densos pinares o preciosos humedales. Y la fauna no se queda atrás, contamos con centenares de especies, muchas de ellas protegidas: sapos, serpientes, anfibios, aves grandes y pequeñas, pequeños roedores, potentes mamíferos de montaña... Muchas veces no somos conscientes, pero ¡vivimos en uno de los puntos calientes del planeta en lo que se refiere a la biodiversidad! 


Pero no le debemos dar las gracias solamente al factor suerte por haber nacido aquí y tener tanta riqueza al alcance de la mano. Durante muchos años, cientos de personas han consagrado su vida a proteger, a conservar y a mejorar los ecosistemas mediterráneos. Se han invertido miles de horas y de euros, se ha trabajado duro, se han unido muchas fuerzas. Y sientes que todo esto ha valido la pena, que realmente eres afortunado por vivir aquí y por tener a toda esta gente tan trabajadora y tan profesional cuando, después de horas de espera, lo ves, caminando entre los matorrales. El lince ibérico. El felino más amenazado del mundo. Se te hace un nudo en la garganta cuando puedes disfrutar de su presencia. “¡Es real No es una bonita imagen de un libro de texto, ¡está aquí, delante de mí! ¡Soy una persona muy afortunada!” es lo único que puedes pensar. 

Por este motivo, quiero compartir parte de esta experiencia y de este momento de inmensa felicidad y satisfacción personal con todos vosotros. Aquí tenéis unas imágenes del lince ibérico que tuve la enorme suerte de ver y disfrutar en la Sierra de Andújar.



No hay comentarios:

Publicar un comentario